Cieľ kurzu: SQL Server 2012 priniesol viacero noviniek pre business intelligence. Cieľom tohto kurzu je naučiť účastníkov, ako si môžu koncoví užívatelia sami analyzovať dáta a vytvárať vlastné reporty, bez potreby technických znalostí či komplikovaných riešení. Začneme analýzou dát v prostredí tabulárnych modelov SQL Servera, a budeme pokračovať samoobslužnými analýzami v prostredí Excelu 2010 pomocou výkonného nástroja PowerPivot. Následne si prejdeme možnosti samostatného vytvárania reportov užívateľmi v prostredí Report Buildera. Potom si prejdeme možnosti BI v SharePointe 2010, ktorý slúži ako primárna platforma Microsoftu pre kolaboráciu v prostredí BI riešení, a integráciu predchádzajúcich nástrojov s ním. Nakoniec si pozrieme extrémne ľahké a rýchle analýzy vo forme vizualizácie dát v nástroji Power View, kde ľubovoľný užívateľ vytvorí pôsobivú analýzu a prezentáciu dát na zopár kliknutí myšou.
Trvanie: 2 dni
Vstupné požiadavky: Všeobecné základy z reportingu a analýz, optimálne je poznať procesy riadenia a rozhodovania v podniku. Vítané sú poznatky zo štatistiky.
Obsahová náplň:
Samoobslužné analýzy – Tabular models a PowerPivot
- Využitie tabulárnych modelov pre samoobslužné analýzy
- Vytváranie tabulárnych modelov v prostredí SQL Server Data Tools
- Tvorba sumárov a medzisúčtov
- Tvorba hierarchií a KPI
- Vytváranie relácií v modeloch
- Bezpečnosť a riadenie prístupu k modelom
- Úvod do technológie PowerPivot for Excel
- Vytváranie dátových modelov pre PowerPivot
- Načítanie dát do prostredia PowerPivot
- Tvorba dátových modelov priamo v PowerPivot
- Práca s obrovským množstvom dát
- Analýzy What-If
- Slicery
- Time Intelligence
- Vlastné kalkulácie použitím jazyka DAX – Data Analysis Expressions
- Používanie kontingenčných tabuliek pre dáta z PowerPivotu
- Analýza dát z reportov v PowerPivote
Vytváranie vlastných reportov
- Úvod do Report Buildera
- Vytváranie základných aj pokročilých reportov
- Publikovanie reportov a automatický odber reportov
- Používanie iných reportov ako dátových zdrojov
- Reporting zo SharePoint zoznamov (zoznam úloh, projektov, …)
- Mapy a geografické dáta v reportoch, integrácia s Bing Maps
- Report parts – zdieľanie častí reportov medzi užívateľmi
- Zoskupovanie a filtrovanie údajov
- Používanie výrazov pre komplexné reporty
- Export reportov do formátu PDF, Word, Excel, JPEG, XML, CSV, …
- Pridanie navigácie a obsahu do reportov
- Pridanie grafov, indikátorov, data bars a sparklines do reportov
BI v SharePoint 2010
- PerformancePoint Services – KPI manažment
- Excel Services – kolaborácia s Excelovskými hárkami
- Visio Services – kolaborácia s Visiom
- Reporting a Report Builder pre SharePoint
- Data Alerts – reporty na základe zmeny dát
- PowerPivot pre SharePoint
- Zdieľanie reportov, PowerPivot Gallery
- Default gallery view, theatre and carousel views v PowerPivot Gallery
Interaktívne analýzy v PowerView pre SharePoint 2010
- Self-service reporting v prostredí Power View
- Interaktívna vizualizácia a analýza dát pomocou Power View
- Filtrovanie, zvýrazňovanie a triedenie zobrazení
- Analýza historických dát v kontexte súčasných dát
- Vytvorenie viacerých pohľadov na ten istý report
- Design mode, Reading mode, Full-screen mode
- Export analýz do PowerPointu a dynamické prezentácie
- Zdieľanie reportov
- Power View Gallery